První pravidlo zní:Psaní je mnohem těžší, než jste si kdy mysleli.
Je zajímavé, kolik lidí ve vašem okolí si myslí, že umí psát. Vždyť to dělají už od základní školy. Jde o to, ale jak píšeme a k tomu je třeba špetka talentu, kreativity a ještě pár zrnek nadšení pro věc. Díky této výbušné směsi, pak mohou vzniknout doslova umělecká díla.
Pro začátek budete potřebovat pravdivou sebereflexi, díky které poznáte, jestli patříte mezi ty správné kreativce.Bez toho nemůžete vstoupit do světa copywritingu.
Při psaní budete neustále v pohybu
Většinou se s tvůrčím psaním setkáte nejčastěji v marketingu či reklamě, kde jsou změny na denním pořádku. Je to způsob myšlení a možná i něco víc. Teď se neocitáte ve světě poezie, ale reality, kdy je potřeba správně uchopit zadané téma a umět je dovést k dokonalosti. Přitom nesmíte nijak podcenit fakta a myslet na to, jaký chcete vyvolat dojem či pocit. To platí zejména na poli reklamy, ať už pracujete s jídlem nebo parfémy. Vaše pr články musí mít příběh, který se vine textem jako červená nit.
Nebojte se omylů a chyb na začátku, ty sem prostě patří. Zkoušejte to klidně i desetkrát za sebou, než vám z toho celého klubíčka vznikne dobře upletený svetr.
Grafika má také svou řeč
Jenom dokonalý text nestačí. Musíte je doplnit vkusnou a živou obrazovou přílohou. Váš článek musí být vidět a obstát i v silné konkurenci na internetu. Naučte se proto pracovat s různými nástroji, jako jsou např. WordPress, Google Analytics atp.Bez toho se prostě neobejdete, to nám můžete věřit.
Zkoumejte, co lidé opravdu chtějí
Nejde o to vymýšlet cokoli bulvárního nebo šťavnatého. Toto řešení totiž funguje jenom v krátkodobém horizontu.
Prvním krokem by tedy měla být úvaha: Píšu o tématu, které někoho zajímá?
Ano, dostáváme se tím do oblasti online marketingu a SEO (optimalizace pro vyhledavače), ale o těch přece už víme, že jsou nezastupitelnými přáteli každého šikovného blogera. Takový způsob tvorby má několik podob, kdy ty nejzákladnější se dají odhadnout i pouhým selským rozumem. Držte se faktů a pak vaši čtenáři, vždy najdou to, co právě potřebují.