Rádi byste podnikali, protože toužíte po nezávislosti, penězích a svobodě? Máte dost odvahy, umíte komunikovat s lidmi a máte obchodní talent? Chybí Vám možná jedno jediné. Opravdu skvělý nápad. Jsou lidé, kteří chtějí budovat něco nového. A jsou lidé, kteří by nejraději vsadili na jistotu, která přináší jistotu zisku. Originalita je bezva, ale zároveň je to riziková záležitost. Možná i Vy přemýšlíte jak a kde vybrat vhodný obchodní koncept .
Pokud i Vy patříte mezi ty, kteří považují originalitu za riziko a osvědčenou značku za jistotu, možná je pro Vás naprosto optimální franšíza, což je převzetí zavedeného ověřeného modelu. Franšízing v České republice živí více než dvacet tisíc lidí. Tento způsob podnikání je atraktivní pro malé a střední podnikatele. Je pro ně důležitá jistota, že když si vyberou vhodný koncept, budou dodržovat podnikatelské know-how, investované peníze se jim brzy vrátí. Může to být za půl roku, může to být za několik let.
Dobré rozhodnutí
U franšízingu je totiž relativní jistota návratu vloženého kapitálu. Očekává se, že vložené prostředky by se měli vrátit do jednoho roku od spuštění provozu, ale jak jsme zmínili výše, je to individuální. V současné době na českém trhu najdeme 240 franšízových konceptů, ale počty rostou. Většina tuzemských franšízantů volí zajeté obchodní koncepty ze zahraničí. Mnoho lidí se pak domnívá, že se jedná o expanzi zahraničního trhu, ale ve skutečnosti se jedná o české podnikatele, kteří vsadili na osvědčený model.
Většinou se jedná o franšízy v oblasti obchodu zejména kosmetika, móda. Část služeb se zaměřuje na gastronomii, reality, vzdělávání nebo výživové poradenství. Pokud byste měl zájem o založení vlastní franšízy, ale nejste tak úplně v obraze, můžete se podívat na webové stránky České asociace franchisingu nebo na informace o jednotlivých franšízových značkách. Franšízová smlouva se uzavírá obvykle na pět let, ale bývají smlouvy delší třeba i na dvacet let, kde je návratnost investic delší.